Boys night.

Jepp, vi har tydligen något sådant på gång här vid oss. Och tack gode gud att jag har en lill kille i magen så att jag inte behöver bosätta mig på balkongen så länge, haha.  Här spelas det guitar hero för fullt och eftersom det är "lill löödan" så firas det här med vuxen saft.. Tror bestämt att "lill löödan" endast är en ursäkt, tror mer att de firar att skolan börjar vara över.. Eller vad vet jag.

Idag lessnade Kissen på oss och rymde hemifrån. Hon hade varit på wc för jag hade upp fönstren då jag vädrade, älsklingen kom hem och vi satt en stund och pratade. Jag berättade att Kissen försökt ta sig ut genom köksfönstret idag, Aaron frågade om hon levde ännu (med tanke på att vi bor så högt från marken ;) ) Nej sade jag, hon mår fint. Eh, jag går till köket och konstaterar i förbifarten att wc dörren är öppen.. Kissen har tagit närmaste flyktväg: köksfönstret. Vi går ut på balkongen för att kolla om hon syns till, jepp det gör hon, på grannens tomt, på andra sidan staketet.. Aaron går ut och lockar henne med korv, hon bryr sig skit. Aaron pratar med grannen (som råkar vara ute på gården) och frågar om han får komma efter katten, javisst. Smidigt hoppar han över staketet och går på kattjakt. Men Kissen lilla vill inte in igen. Hon gömmer sig under buskar och vägrar komma fram, vare sig det lockas med ost eller korv som är hennes favoriter. Hon hade bestämt sig för att leva uteliv. Efter kanske 20 minuter får Aaron fast henne och hon är i tryggt förvar igen. Nu förtiden har vi fönstren stängda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0