Fortfarande sjuk.

Suck, sitter fortfarande hemma med min förkylning :( Det som nog är mest jobbigt är att jag blir så trött då jag är sjuk plus att jag har så dåligt Hb vilket gör att jag blir ännu tröttare..! Var efter ett sjukintyg idag och fick sjukledigt ännu i morgon, skönt. Jag är så slut så slut. Och inte blir det bättre av att det är så varmt här på nätterna att man bara ligger och svettas och inte får någon sömn. Dessutom vore det bra med en lite större säng, eftersom desto närmare varan man ligger desto varmare blir det.. Funderade hårt på att sova på soffan i natt men konstaterade att jag nog knappast får någon sömn där heller. 

Idag har jag i alla fall försökt göra något vettigt som att tvätta. (Behövs verkligen....) Nåja, gick ner i tvättstugan och lade tvätten i maskinen och skulle lägga pengar i automaten så att tvättmaskinen skulle starta men den vägrade att ta min 1€ fast det stod att man kan använda 50cent och 1€. Som tur var hadde jag två femti centare. En tvätt fixad. När jag hämtade ut mitt sjukintyg var jag och växlade min 1€ så att jag skulle få tvätta en till tvätt. Nåja, jag lägger i tvättmaskinen och lägger i en femtio cent och skall sedan lägga en till, som automaten vägrar att ta..!! :@ Stod i säkerligen 10 minuter och kämpade men utan resultat :( Så där gick jag 50 cent på minus (dock nästa som tvättar går 50 cent på plus..varsågod bara) samt att jag inte fick tvättat min tvätt. Kommer garanterat ringa gårdskarlen eller disponenten eller vem som nu har hand om det och kräva min 50 centare tillbaka, hehe. Nu skall jag fort som tusan ha en egen tvättmaskin, tänker inte tvätta i denna där djävulsmaskinen! Bidrag mottages tacksamt.

På tal om fil så någonstans här nära oss i skata är det någon som äger en tupp.. Oohjedamej vad den lever farligt, den galar (heter det så?) dygnet runt..! Skall dom inte typ gala klockan 07.00 and thats it? Tydligen inte denna. Vilken tur att jag inte vet var dennes postlåda bor.. Ännu, hehe.
Okej, skämt å sido.


Bulan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0